Login/Opret dig Din kurv
 

Produktet er tilføjet til din kurv.

Total produkter (eksl. moms)
Levering (eksl. moms) Gratis!
I alt (eksl. moms)
Forsæt indkøb Forsæt til betaling
Forside > Dagtilbud>Leg med Robotter>Dash&Dot Ultimate Suitcase

Dash&Dot Ultimate Suitcase

APOLLO139


Varen er på vores lager

Levering inden for 2 hverdage

Dash & Dot Wonderpack og Sketch kit inkl. kuffert.

Denne dynamiske duo kan gøre "næsten" alt, hvad du beslutter dig for. Du kan styre Dash & Dot, få dem til at flytte sig, lyse op, lave lyde og interagere med hinanden. Wonderpack'en og Sketch kittet indeholder en række tilbehørsdele til Dash & Dot.

Leder du efter vores Cue kuffert - så finder du Cues & Sketch kit Suitcase her.

Pris DKK 3.100,00
inkl. moms
DKK 3.875,00

Før

Færre mere

Med Dash & Dot kan du og dine elever let tage hul på programmeringens udfordringer og læringspotentialer. Dash er den store mobile robot, som kan køre i alle retninger, dreje hovedet, lyse, sige lyde, høre, se Dot eller en forhindring på dens vej. Dot er den lille ikke-mobile robot. Dot har mange indbyggede sensorer, kan se Dash og har ligeledes mikrofon og højttaler. De to robotter kan kommunikere med hinanden, og på den måde er der et sjovt samspil med mange muligheder.

Wonderpack'en indeholder en række tilbehørsdele til Dash & Dot. Med dette ekstra tilbehør til Dash kan du forvandle robotten til et dyr, en varevogn og endda til en projektilskydende maskine. Man kan bygge LEGO på Dash eller bruge et Dozerblad, som kan få Dash til at rydde op, eller et xylofonstativ, som kan få Dash til at spille en melodi. Hent vores manual om, hvordan du kommer hurtigt i gang med Dash & Dot.

Med Dash & Dot kan alle være kreative og  programmere de to robotter til næsten det, man har lyst til. Den ene kan gå patrulje og den anden kan vogte et område. Hvis nogen nærmer sig, giver de besked til hinanden.

Dash & Dot får også pigerne til at få interesse for programmering og robotteknologi. Rikke Teglskov fra University College Lillebælt har beskrevet Dash & Dot og har sammen med sine piger arbejdet med robotterne. Klik her for læse Rikkes inspirerende blogindlæg.

Fra 5 år.

Dash & Dot leveres inkl. kuffert.

Hvad er der i kufferten?

1 x Dash
1 x Dot
1 x Xylofon
1 x Katapult (Launcher)
1 x Smartphone-holder
1 x Byggesæt til byggeklodser
1 x Trækkrog
1 x Kaninører og -hale
1 x Quick Start
1 x Sketch Kit

Sketch Kit

Sketch Kittet der er den sidste tilføjelse til kufferten indeholder alt du skal bruge for at tegne med din kode. Lav billeder, mønstre og skriv beskeder med Sketch Kitttet til Das og Dot. Seks marker penne i klassiske farver og seks projektkort til at pirre fantasien medfølger.

  • 1 marker bælte
  • 6 marker penne (rød, blå, grøn, orange, violet, sort)
  • 1 viskelæder
  • 6 projekt kort

Dash & Dot Apps

Der findes 5 apps til iPad, som gør programmering af og samspil med de to små robotter til en leg. Wonder, Go, Path, Blockly og Xylo apps kan hentes her.



Wonder app'en
 introducerer eleverne for simpel programmering og giver dem mulighed for at bygge og forstå robotteknologi. Det er en meget intuitiv og revolutionerende appMålgruppen er 8 år og opefter.



Path app'en
 introducerer til arbejdet med sekvenser i programmering. Man tegner med en finger og indsætter lydblokke i korrekt rækkefølge. Målgruppen er 4 til 6 år.



Go app'en introducerer til robotternes bevægelser og lyde. Ved hjælp af Go app'en styrer man Dash, som man kan køre rundt med, og man kan ændre på lyde og lys. Målgruppen er 4 til 6 år.

Block.png

Blockly app'en giver stor mulighed for samspil i mellem Dash & Dot. Man anvender simple “træk og slip” blokke. Målgruppen er 4 til 6 år.



Med Xylo app'en kan Dash programmeres til at spille musik og bevæge sig samtidigt. Xylo er målrettet den ekstra xylofon-tilbehørsdel, som monteres på robotten. Målgruppen er 4 til 6 år.


Dash & Dot devices.
Dash & Dot kan anvendes fra Android eller iOS enheder. Læs her, hvilke devices Dash & Dot er kompatibel med.

Se hvordan du kan bruge Dash & Dot Wonder Pack til leg og læring.



Dash & Dot får også pigerne til at få interesse for programmering.