Der skal tilføjes et stort A (Arts) til STEM fagene!
Share:
S.T.E.A.M.

I Hippomini tror vi fuldt og fast på at der skal tilføjes et stort A (Arts) til STEM fagene.
Vi kan slet ikke skabe noget meningsfuldt og frugtbart uden A’et i S.T.E.A.M. En samfundsvidenskabelig og humanistisk understøttelse af STEM-disciplinerne trækker nemlig kreativ, designfaglig, praktisk/music og kritisk tænkning, og dermed virkelig problemløsning med ind i ligningen.

LEGO® Education i undervisningen som hands-on værktøj, er et væsentligste skridt i retning mod at børn, pædagoger, og lærere fatter interesse og mod på at tilegne sig S.T.E.A.M kompetencer. I Hippomini tror vi fuldt og fast på at LEGO® Education som platform, når børn og unge skal lære tilegne sig tekniske kompetencer gennem leg.

Husk at du kan booke en Certificeret LEGO trainer til en workshop eller en hands-on demo af LEGO® Education produkter.

Behovet for læring gennem leg
Øget fokus på måling af resultater

LEGO Fonden har for nylig offentliggjort et femårigt forskningsinitiativ. Her undersøgte man læring gennem leg som en måde at forbedre læreplaner på. Man kunne konstatere, at undervisere rundt om i verden i de seneste årtier har bestræbt sig på at undervise i naturvidenskabelige fag, som bliver stadig vigtigere, i takt med at innovationen tager fart og arbejdsmarkedet udvikler sig. 

Vægten på indholdet af naturvidenskabelige fag har ført til øget brug af didaktiske metoder og mere fokus på kvantificerbare akademiske resultater. Men et snævert fokus på, hvad der er kvantificerbart, betyder, at undervisere har haft mindre tid til at fremme udviklingen af sociale, følelsesmæssige, fysiske og kreative kompetencer, der er afgørende for at kunne give elever lyst til at lære hele livet.

Læs mere om LEGO fondens research her

LEGO, the LEGO logo, the Minifigure, DUPLO, the SPIKE logo, MINDSTORMS and the MINDSTORMS logo are trademarks and/or copyrights of the LEGO Group. Used with permission. ©2020 The LEGO Group

Leave a Comment

X