I en tid hvor den teknologiske udvikling påvirker alle aspekter af et samfundslivet og i eksponentiel hast stiller nye høje krav til omstillingen på arbejdsmarkedet, er det ikke overraskende, at STEM (Science, Technology, Engineering og Mathematics) stjæler billedet i udviklingen af vores uddannelsessektor.
Fra Future Classroom Lab´s læringszoner til FabLab@SCHOOL projektets digitale produktionsværksteder i det jyske, ekperimenteres der i professionen med, hvordan nye former for indretning påvirker den læring, som finder sted. Fælles er, at nye læringsmiljøer understøtter nye læringsstile og strategier, hvor kreativitet, kollaboration, interaktion, selvevaluering og kritisk problemløsning stimuleres og spiller en væsentlig rolle.
SAM Labs’ prisvindende elektroniske kits gør STEM (Science Tecnology, Engineering & Math) til en leg. Direktør og grundlægger af SAM Labs, Joachim Horn, har altid fokuseret på at vække nysgerrigheden og kreativiteten hos børn i alle aldre.
I sidste uge afholdt Hippomini en helt utraditionel 5 dages SPILVÆRK® workshop på Kaptajn Johnsens Skole på Frederiksberg, og i løbet af ugen blev en hel etage omdannet til et kreativt spilproduktionsstudie, hvor elever fra 2. klasser arbejdede med at hacke, opfinde, teste og producere spil.
Når der er ferieåbent i SFO’en, så er det ofte anderledes dage, der venter børnene i SFO’en. Flere af deres kammerater holder måske ferie, der er ture til forskellige spændende steder og måske endnu mere sjovt:
Der er masser af tid til at lege, når skolen holder helt lukket!