LEGO® Education SPIKE™ Essential

LEGO® Education SPIKE™ Essential vækker yngre folkeskoleelevers interesse for naturvidenskabelig læring gennem sjov problemløsning og hjælper dem til at opbygge robusthed og tænke selvstændigt.

Skolens læringsmiljøer skal understøtte fremtidens læring

Fra Future Classroom Lab´s læringszoner til FabLab@SCHOOL projektets digitale produktionsværksteder i det jyske, ekperimenteres der i professionen med, hvordan nye former for indretning påvirker den læring, som finder sted. Fælles er, at nye læringsmiljøer understøtter nye læringsstile og strategier, hvor kreativitet, kollaboration, interaktion, selvevaluering og kritisk problemløsning stimuleres og spiller en væsentlig rolle. 

Fremtidens klasseværelse

I Future Classroom Lab, fremtidens klasseværelse, er teknologi rigtig meget mere end den blanke glasflade, de fleste elever forbinder med teknologi.

Hos SAM Labs går leg og læring hånd i hånd

SAM Labs’ prisvindende elektroniske kits gør STEM (Science Tecnology, Engineering & Math) til en leg. Direktør og grundlægger af SAM Labs, Joachim Horn, har altid fokuseret på at vække nysgerrigheden og kreativiteten hos børn i alle aldre.

Hippomini på Maker’s Day 2015

Hippomini deltog i Maker’s Day 2015, som fandt sted på Københavns Hovedbibliotek i fredags. 
Hensigten med dagen var at samle alle kreative kræfter til en fælles udveksling af hvordan koblingen mellem teknologi, viden og kreativitet kan give os alle sammen nye muligheder i fremtiden.

Hippomini workshop i Guldborgsund

På workshoppen var der deltagere fra kommunens skoler og Pædagogisk Ressourcecenter Guldborgsund i Guldborgsund Kommune. Hippomini introducerede deltagerne for to robotter, Bee-Bot og Sphero, der egner sig særlig GODT til undervisning i indskolingen. Målet med workshoppen var at give deltagerne et indblik i, hvordan robotter kan hjælpe med til at fastholde elevernes motivation til at lære. IKKE bare om robotter og teknologi, men OGSÅ i høj grad tværfagligt.

Nanna anmelder Dash & Dot robotter

Dash og Dot er to robotter, der kan programmeres til alt muligt vildt. Dash er den store, som kan køre og gøre alle de sjove ting, imens Dot ikke kan køre, men kan sende beskeder videre til Dash, så han kan gøre mange flere sjove ting. På den måde arbejder de sammen.